Wednesday 14 November 2012

:: Salam Maal Hijrah 1434 H ::

Assalamualaikum..
hai sume..

Apa khabar hari ni?...semoga baek2 jer semuanya...

Alhamdulillah...kite dh pn masuk ke tahun baru hijrah..1 Muharram...

teringat plak lagu ni-  '1 Muharam detik permulaan..penghijrahan tahun Islam hijrah..perpindahan nabi dan umat islam..dari Kota Mekah ke Kota Madinah..Asas keyakinan dan Iman y teguh..kaum Muhajirin dan Ansar bersatu...rela berkorban harta dan nyawa..demi menegakkn Islam tercinta....
Hijrah itu pengorbanan..Hijrah itu perjuangan..Hijrah itu persaudaraan..Hijrah membentuk perpaduan........Tingkat semangat!!...Tegakkan syiar Islam!!.....



harapan ku,..semoga tahun ini Iman ku bertambah kuat.. agar menjadi istri y solehah y boleh membuatkan hati suamiku sentiasa gembira sepanjang hidup bersamaku..

Ya Rab...aku takut dengan seksaanMu...azab api nerakaMu.... Aku sedar dgn kelalaian ku.. melengah2 kan solat ku.. byk mengeluarkan kata2 dusta menyakiti hati2 kesayanganku.. Al-Quran pn malas baca.. Aurat ku jarang dijaga.. Ampunkan dosa ku, Ya Allah...
Kau dekatkanlah hatiku untuk sentiasa terus mentaati Mu..jauhkan lah aku dari kemaksiatan, dari sifat riak, dan sifat2 mazmumah y lain... ku pohon petunjuk dariMu..agar hati ini sentiasa dekat padaMu... Jadikan lah aku mukminat y solehah.. y sentiasa mengharapkan belas kasihan dan RahmatMu.. Anugerahkan lah aku kesabaran dlm menempuh segala cabaran hidup ini dan terus kuat mentaatiMu, Ya Allah... sesungguhnya Kau Maha Berkuasa, Maha Penyayang lagi Maha Mendengar... Amin.. 



No comments:

Post a Comment